Zafer Bilim Araştırma ve Kültür Dergisi

Prof. Dr. Osman Çakmak ile daha verimli bir eğitim üzerine röportaj

img

Değerli hocam, eğitim konusunda yıllardır çalışıyorsunuz. Şu anki eğitim sistemini tanıyan ve çözüm konusunda da projeleri olan bir akademisyen olarak fen bilimleri ile ilgili hangi temel problemi görüyorsunuz?

 

İçinde yaşadığımız zaman dilimine, haklı olarak bilgi çağı deniliyor. Ülkeler bilgi-tabanlı ekonomiye geçmek için yarış halindeler… Bilgi-tabanlı ekonominin özelliği, hammaddeye bilgi ve katma değer ilavesi ve beceriye dayanması şeklinde anlayabiliriz. 

Mesela bir tonluk bir uydunun değeri 100 milyon dolar civarında. Bir uydunun bünyesinde kullanılan malzemelerin kilosunun sadece üç beş liraya tekabül ettiği dikkate alınırsa, bilgi ve becerinin değeri kolayca görülebilir.

Zengin ülkeler, en çok doğal kaynağa sahip olanlar değil, eğitimli beyin gücüne sahip olanlardır. İnsanlara yüksek katma değerli bu bilgi ve beceriyi kazandıran mekanizma ise başta fen ve teknoloji eğitimidir.

Fen öğretiminde, öğrencilerin temel fen kavramlarını doğru bir şekilde öğrenmeleri için değişik yöntem ve stratejiler sürekli geliştirilmektedir. Fen bilimleri sürekli gelişim içindedir. Birkaç sene içinde üretilen bilgiler ikiye katlanmaktadır. On sene geçmeden mevcut bilginin yarısı geçerliliğini yitirmektedir. Bu vesile ile fen bilimleri kadar, fen bilimleri ile ilgili öğrenme metot ve stratejileri sürekli değişim içindedir.

...
Devamını okumak için tıklayınız: