Zafer Bilim Araştırma ve Kültür Dergisi

İletişim Kazalarını Nasıl Önleriz?

img

İletişim bilgi ve düşüncelerin, herkesçe aynı biçimde ve aynı değerde anlaşılır duruma getirilmesi, paylaşılması ve karşılıklı etkinin sağlanmasıdır.

Belki de insanların en büyük arzularından birisi kendini hakkıyla ifade edebilmesi ve kendilerinin hakkıyla anlaşılmasıdır. Birçok insanın, özellikle de âlimlerin veya sanatçıların bundan muzdarip olduğu bilinir.

Hatta günlük hayattaki sorunların %80’i iletişimsizlikten kaynaklandığı söylenebilir.

İletişimdeki temel amaç bir etkileşimi meydana getirmektir. Yani birden fazla kişi iletişimde bulunurken temel amaç, iletişimde taraf olan alıcıda iletişim sonucunda belli bir anlayışın ve davranışın oluşmasını sağlamaktır. Şayet bu oluşmuyorsa etkin iletişim oluşmamış, iletişim kazası yaşanmış demektir.

Etkin iletişimi engelleyen temel sorunlara hâkim olunabilirse, diğer bir ifadeyle iletişim kazalarındaki kör noktalar bilinebilirse kaza oranı daha az belki de hiç olmayacak, dolayısıyla etkin iletişim gerçekleşmiş olacaktır.

İletişimde doğrudan 3, dolaylı 2 olmak üzere 5 olay veya aktör vardır.

•Gönderici (KAYNAK)

•Mesajın iletilmesi (KANAL)

•Alıcı (HEDEF)

•Geri Bildirim (TEPKİ)

•Gürültü (ENGELLER)

Bu yazının devamını okumak için tıklayınız:

http://zaferdergisi.com.tr/e-dergi/2015_temmuz/#features/44